Verteller van Het verhaal van Woerden

De geschiedenis van Woerden, vanaf het allereerste begin tot aan de huidige tijd, bestaat uit oneindig veel verschillende verhalen. Een redactie van vrijwilligers selecteerde 42 vertellingen die samen Het Verhaal van Woerden vormen. Het Stadsmuseum is ambassadeur van Het verhaal van Woerden en brengt, samen met de andere culturele instellingen, de geschiedenis van de stad bij een groot publiek onder het voetlicht.

Thema's

De 42 korte verhalen zijn opgesteld vanuit heel herkenbare en soms ook verrassende thema’s. Net zoals de Oude Rijn, waaraan stad Woerden ligt, vormt Het Verhaal van Woerden een continu stromend geheel. Er zijn telkens nieuwe ontdekkingen en inzichten die ons dwingen de bestaande verhalen bij te stellen.

Kom meer te weten over de Woerdense geschiedenis op: www.verhaalvanwoerden.nl