Vrijwilligers gezocht voor het Koeiemart pop-up museum

01/09/2021 - Vanaf 2 oktober aanstaande staat het Stadsmuseum Woerden in het teken van de KOE. Dan opent de duo tentoonstelling GeKOEsterd, koe in de kunst en op de Koeiemart. Voor het eerst zal het Woerdense museum een pop-up locatie openen in de Rijnstraat.
Om het publiek daar te ontvangen is het museum op zoek naar extra vrijwilligers die als host, ofwel gastvrouw of -heer, willen optreden.

Hoe ziet jouw dagdeel als host eruit?

Je opent ‘s morgens de pop-up locatie en ontvangt daar bezoekers in de tentoonstellingsruimte. Je zet koffie voor de bezoekers en legt ze meteen iets uit over het wandvullende kunstwerk van wel zeven meter breed waarin de tradities en de beleving van de mart zijn verwerkt. In dit gratis toegankelijke pop-up museum kijkt jouw publiek zijn ogen uit bij het zien van ludieke koeienverzamelingen en informatie over de historie van de Koeiemart, het werk achter de schermen en voorspellingen van Woerdenaren over de toekomst. Je spreekt veel mensen op zo’n dag en deelt met jouw bezoekers herinneringen aan de Koeiemart. Er hangt een gezellige sfeer en geen dag is hetzelfde.

Als je in de middag werkt zorg je ervoor dat de locatie netjes blijft en dat de vaat gedaan is voor jouw collega’s die de volgende dag komen. Aan het eind van de middag sluit je de locatie weer af. Je gaat naar huis met nieuwe verhalen en herinneringen aan nieuwe ontmoetingen.

Is dit iets voor jou?

Ben jij in de maanden oktober 2021 tot en met januari 2022 een dagdeel per 1 of 2 weken beschikbaar? Past de rol van host jou en kun je wat tijd vrijmaken om bij te dragen aan dit unieke Woerdense project? Stuur dan een mail naar Bianca Six Dijkstra:
Koeiententoonstelling@stadsmuseumwoerden.nl