Vijf nieuwe korte filmpjes over het museum

21/12/2021 - Dankzij een donatie van bedrijvenkring 'de Vroedschap van Woerden anno 2018' heeft het museum in 2021 vijf nieuwe filmpjes kunnen laten maken. The Motion Content Company uit Veenendaal produceerde de vier korte videorondleidingen en een nieuw algemeen promotiefilmpje.

Het nieuwe promotiefilmpje dienst als 'teaser': om potentiële bezoekers een goede indruk te geven van het museum en hen natuurlijk van harte uit te nodigen om zelf te komen kijken. Het filmpje staat onder de bezoekersinformatie op deze website, maar is ook via Youtube te vinden.

Vier videorondleidingen

De andere vier filmpjes zijn gemaakt met een specifiek doel, namelijk om te tonen op een - eveneens door de Vroedschap geschonken - tablet. Daarmee kan een bezoeker die de trap niet op kan toch een beeld krijgen van vier delen van de collectie. Zo is het museum ook voor deze bezoekers toegankelijk.
Alle filmpjes zijn ondertiteld in het Nederlands èn in het Engels, om de toegankelijkheid te vergroten.

De filmpjes staan inmiddels ook op de Nederlandse en Engelse pagina's van deze website, onderaan de teksten over de respectievelijke collectieonderdelen (zie de diverse tabbladen onder 'Collectie').

Nu direct kijken?

Als je klikt op de onderstreepte woorden hieronder, kom je direct bij het bewuste filmpje.

• Het oude stadhuis van Woerden, waarin rondleider Erik Gol vertelt over het gebouw
  • De Vroedschapszaal, met rondleider Ans Bierlaagh
  • Gestel-kamer, waarin conservator Stehanie Rompa vertelt over Leo Gestel en zijn werk
  • Romeinen, waarin museummanager Arja van Veldhuizen de voorwerpen toont die vertellen over de Romeinse aanwezigheid in Woerden