Toegift: twee extra weken 'Het Stadsmuseum bij je thuis'

04/01/2021 - Omdat het museum zeker tot 19 januari gesloten blijft, bieden we twee extra weken de mogelijkheid om vanaf huis mee te genieten van de mooie textielkunst-tentoonstelling die nu achter gesloten deuren moet blijven.
Tijdens de lockdown van november is het Stadsmuseum begonnen met de experimentele online kunstkijk (half-)uurtjes in Zoom. Voor de kerstvakantie is er zes weken lang steeds een ander kunstwerk aan de orde geweest. Nu dus nog twee weken extra. Doe je mee?

Je verdiept je samen met museummanager Arja van Veldhuizen in één van de fascinerende werken uit de tentoonstelling In den Vreemde, tien textielkunstenaars en de reizen van Bonifatius. Elke week biedt zij een andere manier van kijken aan, bij een ander kunstwerk. Je kan dus beide weken mee doen.

Van te voren hoef je niets van kunst te weten. Een computer of tablet met internetverbinding is wel nodig. Met de eenvoudige maar doeltreffende methode van Visible thinking gaat de groep in gesprek over het kunstwerk. Omdat je samen expres 'langzaam kijkt' ontdek je steeds meer en kan je extra genieten van het kunstwerk.

Je kunt het online kunstkijken volgen via de populaire en gebruiksvriendelijke videobel app Zoom. Er zijn twee (dezelfde) sessies per week:

Op dinsdag om 11:00 uur (12 en 19 januari)
Op woensdag om 20:30 uur (13 en 20 januari)

De les duurt ongeveer 30 à 45 minuten.

Meldt je aan door een mail te sturen naar contact@stadsmuseumwoerden.nl.
Je krijgt dan kort van tevoren de toegangslink toegestuurd. Vlak voor de bijeenkomst kan je daarop klikken en wordt je toegelaten tot het programma.
Graag aangeven voor welke data je je wilt inschrijven. Je kan je ook voor beide weken aanmelden.

Hier kan je alvast een handleiding Zoom-vooraf en een handleiding Zoom algemeen downloaden.

Gratis, donatie welkom

Deelname is gratis, maar donaties zijn van harte welkom.
Die kan je overmaken op rekeningnr. NL67 ABNA 0940 2349 04, ten name van Stichting Stadsmuseum Woerden, graag onder vermelding van 'Stadsmuseum bij je thuis'.