Terugblik op GeKOEsterd, Koe in de kunst & op de Koeiemart

12/09/2022 - Graag delen we ons verslag over de dubbelexpositie rondom de KOE, die opende op 2 oktober 2021. In het museum was te zien hoe de koe in de beeldende kunst wordt neergezet, met een grote variëteit.
Het Pop-up museum in een leegstaand winkelpand vlakbij stond geheel in het teken van de Koeiemart, de sterke Woerdense traditie die sinds 2017 zelfs officieel nationaal immaterieel erfgoed is.

Deze dubbelexpositie was een groot project voor het museum, vol aspecten die nieuw voor ons waren. En mogelijk gemaakt dankzij genereuze bijdragen van vele fondsen. In de verslaglegging kijken we terug en schetsen we wat we geleerd hebben van dit in alle opzichten bijzondere project.

Het verslag is in eerste instantie gemaakt ter verantwoording van de toegekende subsidies door de fondsen die het project hebben ondersteund. We delen het ook graag met anderen.

Je kunt de pdf hier downloaden (ruim 5 MB).

Iedereen die betrokken is geweest bij de tentoonstelling kan aan de hand van het verslag en de vele foto's herinneringen ophalen aan de twee tentoonstellingen en de vele activiteiten eromheen. Wat is er veel gedaan en gebeurd, met inzet van zo velen!

Voor collega-organisaties zijn waarschijnlijk de paragrafen interessant waarin we onze ervaringen beschrijven met participatieve werkwijzen en die waarin we onze leerpunten op een rij hebben gezet.

Ter informatie en hopelijk ook ter inspiratie!