Stadsmuseum gesloten ivm verbouwing

07/03/2023 - Vanaf dinsdag 7 maart gaat de deur van het museum zeker 10 weken dicht voor de verduurzaming van de bovenverdieping. Als dit volgens plan verloopt, heropent het museum grotendeels weer op 13 mei. De zolder blijft tot eind juni gesloten voor de opbouw van de vaste presentatie over Woerden en omstreken.

Om straks een nieuwe tentoonstelling op de zolderverdieping te kunnen plaatsen, met voorwerpen die eerder niet te zien waren, is het nodig dat de klimaatwisselingen minder worden. Aannemersbedrijf De Heeren Bouwmeester is op dit moment al bezig om isolatie van het dak aan te pakken. Verder staan kierdichting en verbetering van de ramen op het programma en komen er glazen deuren en mechanische ventilatie. Dit alles zorgt straks voor een meer constant klimaat: fijn voor de collectie én de bezoeker.

Met een kleine slag om de arm heropent het museum op 13 mei met de tentoonstelling Bon Voyage! 100 jaar reisschetsen van Cornelis Vreedenburgh en hedendaagse kunstenaars. De zolder is dan nog dicht, want daar zijn we nog bezig met inrichten van de gloednieuwe vaste tentoonstelling: Verhaal van Woerden. Daarover later meer, maar het museum kan nu al wel verklappen dat die er heel anders uit gaat zien dan de vorige presentatie!