Rondleider gezocht (vrijwillig)

08/02/2019 - Stadsmuseum Woerden is gevestigd in het mooiste pand van Woerden. Als rondleider laat jij bezoekersgroepen kennis maken met dit schitterende gebouw en zijn rol in de Woerdense geschiedenis. Je geeft ook informatie over de vaste kunstcollectie, met werken van o.a. Leo Gestel, Jan Kriege en Cornelis Vreedenburgh, of over de tijdelijke tentoonstellingen.
Je kunt ingeroosterd worden om instaprondleidingen te geven op elke eerste zondag en derde donderdag van de maand en voor groepen die op aanvraag het museum bezoeken.

Wij zoeken:

Enthousiaste mensen, met interesse voor kunst en cultuur en goede communicatieve en sociale vaardigheden. Je bent in staat om je bezoekers mee te nemen in je verhaal en kunt op aanstekelijke manier informatie overdragen, inspelend op de mensen die je voor je hebt. Je vindt het leuk om je te verdiepen in de geschiedenis van Woerden en de collectie van het museum.

Onze voorkeur gaat uit naar mensen die voor langere tijd op oproepbasis of op afspraak beschikbaar zijn om groepen rond te leiden. Ervaring met rondleiden of beheersing van Engels of Duits is een pre. Ook affiniteit met het omgaan met kinderen is een pre.

Wij bieden:

Je krijgt een inwerk- en inleesperiode, waarin wij je kennis laten maken met het museum en de collectie en je trainen op het geven van een rondleiding. Als je er klaar voor bent, kun je meedraaien in de rondleiderspool en bezoekers meenemen in je rondleiding door het museum. Bij elke nieuwe tentoonstelling word je bijgeschoold op het desbetreffende onderwerp.

Als vrijwilliger in het Stadsmuseum raak je beter bekend met cultureel Woerden, je sociale kring wordt verruimd en je ontmoet interessante mensen! Je komt te werken in een team van ca. 35 vrijwillige medewerkers en 3 bezoldigde medewerkers. We komen ca. 3x per jaar bij elkaar voor een overleg en jaarlijks maken we een leuke uitstap. Natuurlijk ben je ook altijd welkom op de evenementen.

Interesse of vragen? Neem contact op met Oscar Fernandez: o.fernandez@stadsmuseumwoerden.nl