Open Monumentendag rondleiding voor doven en slechthorenden

18/08/2022 - Open Monumentendag wil de aandacht voor de monumenten vergroten door dit bijzondere Nederlands cultureel erfgoed voor iedereen toegankelijk te maken en het daarmee te behouden voor een breed publiek. Dit jaar is er extra aandacht voor de groep doven en slechthorenden. In Woerden kunnen zij op zaterdag 10 september onder begeleiding van een schrijftolk en gebarentolk het Stadsmuseum en de Cheese Experience in het Kaaspakhuis ontdekken.

Deelname voor doven en slechhorenden is gratis. Je kunt uitsluitend deelnemen aan het volledige programma van 11.30 – ca. 13.45 uur.

Reserveren via gebarencafewoerden@gmail.com is aanbevolen, want vol=vol

Programma

Wij verzamelen op zaterdag 10 september om 11.30  uur in café De Reehorst, Rijnstraat 15 in Woerden. In dit café vindt elke maand het Gebarencafé Woerden plaats op de laatste woensdagavond.

Hier maak je onder het genot van een kopje koffie/thee kennis met de gebarentolk en schrijftolk en leer je het verhaal van een van de oudste cafés van Woerden.

Vervolgens loop je gezamenlijk naar het Stadsmuseum Woerden op het Kerkplein, gevestigd in het oude stadhuis uit 1501 Hier krijg je vanaf 12.15 uur een boeiende rondleiding door de historische zalen en bezoek je de fFesttentoonstelling Woerden 650 jaar stadsrechten.

Daarna loop je naar het Kaaspakhuis aan de Emmakade waar je tussen 13.00 en ca. 13.45 uur een levendige rondleiding krijgt. De Cheese Experience Woerden is het enige nog in werking zijnde kaaspakhuis in Nederland die je kunt bezoeken. Bekijk de kaasfilm, leer alles over het kaasmaken en bewonder de authentieke kaasopleg waar echte kazen liggen te rijpen. Je ondekt de finesse van het kaasmaken en je ziet hoe handelaren hun kazen opslaan. Van harte welkom in de wereld van kaas!