Op zoek naar liefdesverhalen op de koeiemart

14/02/2021 - Op Valentijnsdag start het museum een zoektocht naar koeiemart-verhalen:
wij zijn op zoek naar mensen die op de koeiemart verliefd zijn geworden, hun eerste zoen hebben gekregen of een ander mooi liefdesverhaal met ons kunnen delen over deze typisch Woerdense dag. Wist je dat de koeiemart op de officiële lijst staat van immaterieel Cultureel Erfgoed in Nederland?

Vertel ons over jouw kalverliefde of jouw ware liefde die op de mart begon! Sloeg bij jou de vonk plotseling over tijdens het handjeklap? Ging jullie eerste gesprek over koetjes en kalfjes óf pakte je direct de koe bij de horens?

Mail dan naar r.kissels@stadsmuseumwoerden.nl en deel je verhaal en/of fotomateriaal met ons! We gaan een deel van deze verhalen en foto’s komend najaar verwerken in onze koeiemart tentoonstelling.

Heb je een verhaal wat geen betrekking heeft op de liefde, maar wèl op de koeiemart? Mail dan ook gerust! Ook naar die verhalen zijn we op zoek.

Alvast bedankt!

Foto: Max Felis op Unsplash