ONline tentoonstelling met de inzendingen van 'Geef kleur aan Leo Gestel'

04/03/2021 - Op IZI travel hebben we een online tentoonstelling gecreëerd van de kunstwerken die gemaakt zijn door de kinderen die mee hebben gedaan aan de online workshops in de voorjaarsvakantie over werken van Leo Gestel.

Bekijk de tentoonstelling via de link of ga zelf aan de slag om de tekening van Leo Gestel zelf kleur te geven!

Kijk hier voor de tentoonstelling!
Klik op de tour “Geef kleur aan het werk van Leo Gestel”. Bij elk werk staat ook een korte beschrijving.

De workshop

Tijdens de voorjaarsvakantie 2021 konden kinderen en hun (groot-)ouders meedoen aan een online workshop van Stadsmuseum Woerden met de titel: Geef kleur aan je vakantie. Daarin gingen ze expres langzaam kijken naar werken van de Woerdense kunstenaar Leo Gestel. Samen zagen ze meer! Ze letten extra goed op de kleuren en technieken van Gestel.

Het langst keken ze naar een zwart-wit tekening van Leo van Positano, aan de Italiaanse kust. Wat zouden goede kleuren zijn hiervoor? Ze gaven zelf kleur aan deze tekening waarbij ze helemaal vrij waren om te doen wat zij wilden.

De prachtige kunstwerken in deze online tentoonstelling zijn het resultaat van hun creativiteit! Een jury van het museum heeft de mooiste twee tekeningen beloond met een leuke prijs.

Voor de leeftijdscategorie tot 10 jaar was dit Aniek Telleman (linker tekening) en voor de leeftijdscategorie vanaf 10 jaar was dit Roos Mulder (tekening rechts). Van harte gefeliciteerd!!

Zelf aan de slag?

Download de tekening en geef zelf kleur aan Positano met zeilbootje van Leo Gestel.

Nb. rechts staat onder de èchte tekening van Gestel, met daarboven de bewerking om zelf te kleuren.

Bewerking tekening: Jolijn van Keulen

De basistekening voor de wedstrijd

De 'echte' tekening van Leo Gestel