Nu beschikbaar: online lesmateriaal KUVO bij Jong & Bevrijd

18/04/2020 - KUVO heeft samen met Stadsmuseum Woerden nu online lesmateriaal over WO II gemaakt. Dat is nu beschikbaar op de website van KUVO. Zo kunnen scholen rond de viering van 75 jaar bevrijding toch gebruik maken van het waardevolle materiaal uit de gesloten tentoonstelling Jong & Bevrijd.

Het lesmateriaal is te vinden op de website van KUVO en is afgestemd op groep 7 en 8 van het primair onderwijs. Met enkele aanpassingen kunnen ook VO-leerlingen prima met het materiaal uit de voeten. *)

De leerlingen kunnen werken met een speciale online versie van de expositie Jong en Bevrijd | Ooggetuigen van WO II vertellen, die Winfried Leeman voor dit doel heeft ingericht. Alle lessen kunnen thuis door leerlingen zelf gedaan worden, met (online) instructies van hun docent.

Met dank aan KUVO (Naomi Kamphuis Mijbroek) voor de samenwerking, waardoor niet alleen in Woeden, maar in de hele provincie, scholen gebruik kunnen maken van de bijzondere portretten en verhalen uit de tentoonstelling.

*) voor voortgezet onderwijs kan de docent de leerlingen vragen om een andere verbeelding van het verhaal van de ooggetuigen te maken (bv. een infographic in plaats van een tekening). De docent kan het lesmateriaal zelf bewerken en vragen weglaten of toevoegen.