Nieuwe voorzitter Stadsmuseum en wissel office manager

23/12/2021 - Per 1 januari treedt Volkert Batelaan uit Woerden aan als nieuwe voorzitter van het Stadsmuseum.
Daarnaast vindt er een wissel plaats op de functie van office manager: Rowena Kemkers neemt afscheid en wordt opgevolgd door Anne Marieke den Haan.

Volkert Batelaan kijkt er naar uit om vanaf januari het stokje van de huidige voorzitter, Maarten Kentgens, over te nemen. Volkert woont al ruim 25 jaar met veel plezier in Woerden en zet zich daarom graag in voor de cultuur in zijn woonplaats. In het dagelijks leven werkt hij, samen met een compagnon, als interimmanager en adviseur voor organisaties in de publieke sector door heel Nederland heen.

Maarten Kentgens blijft gelukkig aan als bestuurslid, zodat het museum gebruik kan blijven maken van zijn expertise in het museumveld.

Rowena Kemkes neemt afscheid als office manager van het museum, omdat een vierde contract niet mogelijk was. Ze heeft zich de afgelopen jaren ongelofelijk ingezet voor het museum. Iedereen - en niet in het minst elke host van het museum - zal haar missen!
Rowena heeft inmiddels haar opvolger Anne Marieke den Haan (uit Kamerik) zo goed mogelijk ingewerkt, zodat Anne Marieke haar taken kan overnemen. Anne Marieke werkt 12 uur per week voor het museum.

Welkom Volkert en Anne Marieke. En Rowena: bedankt en het ga je goed!

Portret Volkert Batelaan