Nieuwe logo Verhaal van Woerden onthuld

11/01/2020 - Het afgelopen jaar is een begin gemaakt met een totale herziening van de website het ‘Verhaal van Woerden’, die in 42 verhalen de belangrijkste gebeurtenissen uit de geschiedenis van Woerden en omstreken vertelt. Afgelopen woensdag is het nieuwe logo alvast onthuld tijdens een bijeenkomst in het gemeentehuis van het schrijfteam. Deze groep vrijwilligers werkt hard aan toegankelijke teksten en beeld voor de nieuwe site. Technisch is de nieuwe webomgeving al helemaal klaar, het nieuwe logo is daar een voorproefje van. Op 2 april is de officiële lancering en daarna kan iedereen het resultaat zien en gebruiken.

Tot 2 april is de oude site www.verhaalvanwoerden.nl nog in de lucht. Wie deze bekijkt, zal zien dat de letters klein zijn, met best veel tekst. Achter de schermen staat de nieuwe website echter al te wachten om gevuld te worden. Studio Campo uit Woerden kreeg de opdracht om een heldere, eigentijdse site te ontwerpen en daarbij hoort ook een nieuw logo. Ilse Mulder van Studio Campo zegt hierover: Het woordmerk van Het Verhaal van Woerden is herkenbaar en sluit aan op de doelgroep. Er is in één oogopslag zichtbaar wat je kunt verwachten van de website. Het is een bundeling van verhalen, zoals zichtbaar in de link naar een boek in de letter ‘V’.

Op 2 april zal het eerste resultaat te zien zijn, maar de werkzaamheden lopen dan nog door. Hulp bij beeldredactie en het bewerken van de verhalen is altijd welkom (voor schrijfinstructie en  begeleiding wordt gezorgd)! Mail of bel daarvoor het museum en vraag naar Arja van Veldhuizen.

De vernieuwing van het ‘Verhaal van Woerden’ is een samenwerking van verschillende partijen die actief zijn op erfgoedgebied, met steun van provincie en gemeente. De coördinatie ligt bij het Stadsmuseum en de SHHV.

nieuwe logo