Lichtkunstwerk in de duisternis

04/02/2021 - Elke avond is nu een adembenemende lichtshow te zien op de zijmuur van het museum. Dit is een cadeau van de Vroedschap van Woerden Anno 2018, de bedrijvenkring die het museum ondersteunt.

Dankzij deze presentatie kijk je als het ware door de muur heen en waan je je toch in het vanwege corona gesloten museum.

Voor het maken van deze kunstzinnige presentatie heeft het bestuur van de Vroedschap lichtkunstenaar Ruben van Esterik ingeschakeld. Hij heeft een wervelende film gemaakt over het museum en de waardevolle collectie. Iedereen kan dit lichtkunstwerk veilig op straat bewonderen tussen 18-22 uur.

De foto hierboven is van het artikel op 30 januari 2021 in het AD Groene Hart

Alvast genieten van de lichtshow van Ruben van Esterik? Kijk dan het filmpje op de website van de Vroedschap van Woerden Anno 2018.