Het Stadsmuseum bij je thuis is verlengd!

19/11/2020 - Tijdens de twee weken lockdown is het Stadsmuseum begonnen met experimentele online kunstkijk (half-)uurtjes in Zoom. Gewoon vanaf huis maak je kennis met de werken in de textielkunst-tentoonstelling .
Het museum is weer open, maar vanwege de enthousiaste reacties gaan we nog tot aan de kerstvakantie door met 'het Stadsmuseum bij je thuis'. Elke week op dinsdagochtend en woensdagavond. Elke week een ander kunstwerk èn een andere manier van kijken.
Doe je mee?

Je verdiept zich samen met museummanager Arja van Veldhuizen in één van de fascinerende werken uit de tentoonstelling In den Vreemde, tien textielkunstenaars en de reizen van Bonifatius.

Met de eenvoudige maar doeltreffende methode van Visible thinking gaat de groep in gesprek over het kunstwerk. Omdat je samen expres 'langzaam kijkt' ontdek je steeds meer en kun je extra genieten van het kunstwerk.

Je kunt het online kunstkijken volgen via de populaire en gebruiksvriendelijke videobel app Zoom.

Tot aan de kerstvakantie worden er twee dezelfde sessies per week georganiseerd. Elke week is er een ander kunstwerk en een andere manier van kijken. Doe dus iedere week mee!

• Op dinsdag om 11:00 uur (24 november, 1, 8 en 15 december)
  • Op woensdag om 20:30 uur (25 november, 2, 9 en 16 december)

De les duurt ongeveer 30 à 45 minuten. Voorkennis is niet nodig, wel een computer of tablet met internetverbinding.

Meldt je aan door een mail te sturen naar contact@stadsmuseumwoerden.nl.
Je krijgt dan kort van tevoren de toegangslink toegestuurd. Vlak voor de bijeenkomst kun je daarop klikken en wordt je toegelaten tot het programma.
Graag aangeven voor welke data je jezelf wil inschrijven. Je kan je ook voor de hele reeks aanmelden.

Hier kan alvast een handleiding Zoom-vooraf en een handleiding Zoom algemeen downloaden.

Per keer kunnen er ca. 20 mensen meedoen.

Gratis, donatie welkom

Deelname is gratis, maar donaties zijn van harte welkom.
Die kan je overmaken op rekeningnr. NL67 ABNA 0940 2349 04, ten name van Stichting Stadsmuseum Woerden, graag onder vermelding van 'Stadsmuseum bij je thuis'.