Het Stadsmuseum bij je thuis - Gratis online koeien-kunst-kijk-lessen

06/01/2022 - Het museum dicht? Geen probleem! Stadsmuseum Woerden komt naar je toe!

Acht weken lang kun je gratis meedoen aan online koeien(kunst)kijk-lessen. Het museum wil zo korte momenten van inspiratie bieden en iedereen laten meegenieten van werken uit de tentoonstelling GeKOEsterd, koe in de kunst en op de koeiemart.
Samen met de andere deelnemers duik je dieper een kunstwerk of foto in. Dat doen we elke week over een ander kunstwerk en met een andere manier van kijken!

De lessen worden begeleid door museummanager Arja van Veldhuizen. Omdat je samen expres 'langzaam kijkt' ontdek je steeds meer en kun je extra genieten van de werken uit de tentoonstelling. Arja maakt hiervoor gebruik van de methode 'visible thinking'.
De kunstwerken zijn heel divers en uit allerlei perioden, van 17de eeuws tot en met 2021. Maar wel allemaal met koeien natuurlijk.

Wanneer

Elke week vindt de les plaats op twee tijdstippen. Alleen in week 7 en 8 is er één tijdstip per week.
Data:
Op dinsdagen om 11.00 uur:     11, 18, 25 januari, 1, 8, 22 februari, 1 en 8 maart
Op woensdagen om 20.30 uur:  12, 19, 26 januari, 2, 9, 16 februari, 2 en 9 maart

Een les duurt 30 à 45 minuten en is gratis, hoewel een donatie hartelijk welkom is.
Opgeven kan per afzonderlijke les via de link hieronder.

Aanmelden kan via deze link

Wat heb je nodig?

​Voorkennis is niet nodig, wel een computer of tablet met internetverbinding. De online museumlessen worden gegeven via Zoom, de populaire en gebruiksvriendelijke app voor videobellen. Klik hier voor een beknopte Zoom-handleiding.

Wat zeggen de deelnemers over het koeien-kunst-kijken?

• Leuk zo'n gezamenlijke kijksessie en om er daarna over te praten, net als een boekbespreking.
  • Ik vond het erg leuk om zo met elkaar te kijken, mey elkaar zie je heel veel.

Poster GeKOEsterd