Gratis Limeskaarten in de Maand van de Geschiedenis en objecten in 3D

09/10/2020 - In het kader van de Maand van de Geschiedenis heeft Romeinse Limes Nederland een set ansichtkaarten gemaakt van Romeinse voorwerpen uit het hele Limes-gebied. Daaronder ook het Woerdense aspergemes. Elke bezoeker van het Stadsmuseum krijgt deze maand zo'n setje ansichtkaarten cadeau.
Deze voorwerpen zijn onlangs ook in 3D gefotografeerd. Bekijk nu zelf het aspergemes van alle kanten op jouw scherm!

Beste negen in 3D

Langs de vroegere noordgrens van het Romeinse rijk, de Limes, zijn honderden bijzondere archeologische vondsten gedaan. Op de website Romeinen.nl zijn 'de beste negen' nu in 3D te bekijken.
Dankzij de landelijke Limes-samenwerking konden deze negen voorwerpen in 3D gefotografeeerd worden, waardoor je ze op je scherm nu zelf rond kunt draaien. Dichterbij deze voorwerpen kan je niet komen! Daarbij vindt je bovendien een uitgebreidere beschrijving van elk object.

Woerdens Aspergemes hoort bij de beste negen!

Eén van de 3D gefotografeerde voorwerpen is het in Woerden gevonden aspergemes uit de collectie van de provincie Utrecht, dat normaal gesproken in het Stadsmuseum te zien is. Op dit moment 'logeert' het mesheft in de mooie tentoonstelling Romeinen langs de Rijn in het Museum van Oudheden in Leiden, van harte aanbevolen!
Ondertussen kan je dus op jouw eigen scherm het aspergemes van dichtbij bekijken op de BEST NINE IN 3D-pagina op Romeinen.nl.

Gratis setje ansichtkaarten in de Maand van de Geschiedenis

Het aspergemes zie je ook op één van de ansichtkaarten in het mapje Limeskaarten dat het museum de hele maand oktober gratis aan elke bezoeker mag meegeven. Een mooie actie in het kader van de Maand van de Geschiedenis en passend bij het thema Oost/West; de Limes liep immers door Nederland van oost naar west - en dwars door het huidige Woerden.

ansichtkaarten Limes

ansichtkaart alle beste negen