Gestelkamer vernieuwd dankzij subsidie Vereniging Rembrandt/Turing Foundation

30/09/2020 - De Gestelkamer is opnieuw ingericht. De teksten zijn nu ook in het Engels, de stoelen zijn nieuw, maar de belangrijkste toevoeging is een touchscreen waarop alle werken van Leo Gestel in de museumcollectie permanent zichtbaar zijn in digitale vorm.

Deze 'make over' is mogelijk dankzij subsidie van de Vereniging Rembrandt/Turing Foundation in het kader van hun campagne De kracht van onze Nederlandse Collecties.

Het museum heeft ruim 70 werken van Leo Gestel (1881-1941) in haar collectie. Veel daarvan zijn kwetsbare werken op papier die steeds maar korte tijd gepresenteerd mogen worden. Dit najaar is er een nieuw presentatie gemaakt met als hoofdthema Landschappen. En als kers op de taart zijn alle werken gefotografeerd en voortaan via een in de zaal geplaatste touchscreen voor iedereen te bekijken. Zo kan het museum de kracht van deze werken delen met het publiek!

Verder zijn alle teksten in deze zaal nu tweetalig gemaakt en zijn er nieuwe stoelen aangeschaft zodat al onze bezoekers, ook de buitenlandse, voortaan op prettige wijze van al dit moois kunnen genieten.

Afbeelding: Molen in Bergen, Leo Gestel (foto W. Leeman)