Expositie ‘Jong en Bevrijd’ gaat ONLINE!

01/05/2020 - De online presentatie is een digitale versie van de exposities in het Stadsmuseum Rhenen, Stadsmuseum Woerden en de reizende expositie. Deze zijn alle - vanwege de Covid-19 maatregelen - tijdelijk niet te zien voor het publiek. Al het materiaal is nu samen gebracht op één pagina, zodat alle thuisbezoekers kunnen ronddwalen door de digitale tentoonstelling. Het is tè belangrijk om de verhalen van de ooggetuigen door te vertellen - corona of niet!

De online expositie ‘Jong en Bevrijd, Ooggetuigen van WO II vertellen’ is vanaf 5 mei te bezoeken en deelt de persoonlijke verhalen van ooggetuigen die de oorlog en de bevrijding hebben meegemaakt.

Bekijk ook de indrukwekkende documentaire, die bij de tentoonstelling hoort. Zowel de lange (50 minuten) als korte (12 minuten) versie zijn online toegankelijk gemaakt. En natuurlijk ontbreekt een link naar het door KUVO gemaakte lesmateriaal niet.