Determinatiedag pijpenkoppen

20/02/2018 - Determinatiedag pijpenkoppen in het Stadsmuseum
zaterdag 21 April, van 10 tot 16.30 uur

Heb jij pijpenkoppen in je tuin of op een akker gevonden? Wil je weten hoe oud dit archeologisch materiaal is en waar het vandaan komt?

Op zaterdag 21 april van 10:00 tot 16:30  uur organiseert de PKN, ‘Stichting voor Onderzoek Historische Tabakspijpen’, een ruil- en determinatiedag in het Stadsmuseum Woerden. Je kunt gevonden pijpenkoppen laten determineren of (complete) tabakspijpen en tabacologische voorwerpen die uit een erfenis komen of op zolder zijn ontdekt.

Eerdere determinatiedagen mochten op veel belangstelling rekenen. Je bent van harte uitgenodigd om met jouw vondsten langs te komen. Onze traditionele ruil- en determinatiedag vindt plaats in de fraaie Vroedschapszaal van het Stadsmuseum.

De toegang tot de Vroedschapszaal voor de ruil- en determinatiedag is gratis.

Voor meer informatie kan je ook de website van deze stichting raadplegen: