Tentoonstelling stadsmuseum Woerden: Routes of Liberation - te zien bij Careyn Weddesteyn

Routes of Liberation - te zien bij Careyn Weddesteyn

dinsdag 10 november 2015 t/m zondag 6 december 2015

Stichting Stadsmuseum Woerden is bijzonder verheugd over het feit dat ze de internationaal reizende expositie ‘Routes of Liberation’ naar Woerden heeft kunnen halen. Vanaf 10 november aanstaande zal deze bijzondere tentoonstelling over de Tweede Wereldoorlog en de Europese bevrijding gratis te zien zijn in de hal van zorgcentrum Careyn Weddesteyn.

De expositie is tot stand gekomen dankzij samenwerking van organisaties uit zes Europese landen. Zij schetsen gezamenlijk vanuit diverse perspectieven hoe mensen in Europa in de vorige eeuw hun vrijheid verloren, hoe zij diezelfde vrijheid terug wonnen en wat zij vandaag de dag doen om hun vrijheid te behouden.

De expositie is een initiatief van Stichting Liberation Route Europe in samenwerking met een consortium van vooraanstaande Europese musea over WO II en andere partnerorganisaties. Liberation route Europe reikt over de landsgrenzen heen en wil meerdere historische perspectieven begrijpen.

We streven naar verdieping van de kennis onder het publiek over de felbevochten vrijheden binnen het Europa van nu door een gedeelde herinnering aan de gevolgen van de Tweede Wereldoorlog te stimuleren.

Het leek ons goed om de kans te pakken om de op een prachtige manier in beeld gebrachte bevochte vrijheid te laten zien. En dat op een locatie, zorgcentrum Weddesteyn, waar generaties elkaar ontmoeten. Waar nog steeds mensen wonen die weten wat het is om onder een vijandig regiem te moeten leven, mensen die de vrijheid hebben bevochtenen waar mensen komen die er vanuit gaan dat vrijheid een vanzelfsprekendheid is.

Informatie Careyn Weddesteyn:

Careyn Weddesteyn
Utrechtsestraatweg 50
3445 AS Woerden

maandag tot en met vrijdag van 07.30 - 18.00 uur
zaterdag en zondag van 09.30 - 16.30 uur

Vrij entree

Deze tentoonstelling is mede mogelijk gemaakt door:

Careyn Weddesteyn, Dim Gerritse, Flink Productrealisatie, Ton Kromwijk, Rabo Dichtbijfonds, Vrienden van het Stadsmuseum Woerden, Van der Wel-IJff Fonds, Gemeente Woerden, Stadsmuseum Woerden