Rabo Museumkidsweek 2016

06/10/2016 - De herfstvakantie is dit jaar weer omgetoverd tot Rabo Museumkidsweek. Van 15 oktober t/m 30 oktober 2016 zijn er allerlei leuke dingen te zien in Stadsmuseum Woerden.

In ons museum vind je aan de hand van een Speurtocht hele kekke dingen uit de Romeinse tijd. Je kunt zelf op de foto als onverschrokken Romein Rufus met een echte messing Paradehelm. Bovendien is er vanaf 15 oktober ook een Frankisch Zwaard te bewonderen dat pas net terug is uit het restauratie-atelier. Het zwaard is meer dan 1000 jaar oud en is onlangs gevonden in een oud graf op steenworp afstand van het museum.

Om de hoek in de regiobieb bevindt zich de mooie kamer van Romein Lucius. Hij leeft al meer dan 2000 jaar in Woerden en kan je van alles vertellen.