Workshop: Mooi zijn in Romeins Woerden

Zaterdag 4 mei 11:00 - 14:00

Speciaal voor families (en iedereen die nieuwsgierig is), in het kader van de Romeinenweek 2019: (gratis) inloopworkshops over schoonheidsidealen in de Romeinse tijd!

Vrouwen - maar ook mannen - waren er toen ook druk mee om zichzelf mooi te maken en er verzorgd uit te zien. Hoe deden ze dat? Wat vonden ze toen mooi? Kun je daar vandaag nog mee voor de dag komen? Je hoort er meer over in Stadsmuseum Woerden! Wist je dat in de bodem van Woerden kleine spulletjes zijn gevonden uit de Romeinse tijd, die daar iets over vertellen?

Je kunt ook zelf aan de slag om je mooier te maken in Romeinse stijl. Maak je eigen kikkerfibula, pas een toga, probeer een Romeins kapsel en ontmoet 'echte' Romeinen. Voor iedereen is iets te zien en te doen. De re-enacters van Corbulo zullen in en om het museum te zien zijn.

Je hoeft je niet in te schrijven voor deze workshop, dus loop gerust naar binnen!

i.s.m. de SHHV

Corbulo re-enactment groep