Maria Margraf geïnspireerd door Rembrandt

13, 14 en 15 december

Nu het Rembrandtjaar 2019 bijna ten einde loopt, besteden we nog één keer aandacht aan de grote meester. Dit voorjaar stond de jubileumtentoonstelling van De Kunstkring Woerden in het teken van Rembrandt. Tijdens die tentoonstelling 'Vrije Streken' maakte fotografe Maria Margraf een serie portretten ‘op zijn Rembrandt’s.’ Van 13 tot 15 december exposeert ze een serie van deze portretten in de Vroedschapszaal van het museum. Daarbij ligt het accent op vrouwenportretten, waarmee Maria weer aansluit bij de huidige tentoonstelling 'Vrouwen voor de lens'.

In datzelfde weekend zal Maria Margraf opnieuw haar camera inzetten om portretten te maken van vrouwen in de ‘selfiehoek’ in de tentoonstelling.

Ben jij ook op zoek naar een bijzonder kerstcadeau? Dan kun je jezelf inschrijven om zo’n portret te laten maken. De portretten worden geprint op doek en kosten € 30,00.

Inschrijven kan bij de balie van het museum of door aanmelding via email bij Maria Margraf: mrmargraf@hotmail.com. De portretsessies zijn op vrijdag 13, zaterdag 14 en zondag 15 december tussen 13.30 en 16.00 uur.

Kleine foto rechts: fotografe Maria Margraf