Keuzes uit de kunstkring woerden

zaterdag 7 juli 2012 t/m zondag 2 september 2012

Deze zomer exposeert het Stadsmuseum Woerden veertig kunstwerken van leden van de Kunstkring Woerden. De selectie is gemaakt door een deskundige jury van buiten. Tientallen leden van de Kunstkring durfden het aan om kunstwerken voor te leggen aan deze vierkoppige jury, die onder aanvoering stond van de Utrechtse kunsthandelaar Frank Welkenhuysen. De andere leden waren Astrid Wassenberg, conservator van de bedrijfscollectie van Post.nl, Bert Murk, bestuursvoorzitter van het Stadsmuseum IJsselstein, en Catherine Clavaux, conservator van hetzelfde museum.

De kunstenaars brachten ieder maximaal drie kunstwerken in en uit zo’n negentig stuks in totaal behield de jury er zoals gezegd veertig. Het zijn kunstwerken uit velerlei disciplines: schilderijen, tekeningen, grafiek, keramiek, sculptuur, textielkunst en fotografie. Het gaat van een traditioneel schilderij met een surrealistische twist tot een art deco-achtige zinnelijke sculptuur tot driedimensionale, hoogst originele textielkunst. De tentoonstelling zal dus gevarieerd en kleurrijk zijn met een hoge kwaliteit van het getoonde werk.

De Kunstkring Woerden

De Kunstkring Woerden bestaat al meer dan veertig jaar en is een begrip in de regio. Zij biedt een platform voor onderlinge contacten tussen kunstenaars. Daarnaast schept zij mogelijkheden voor contacten tussen kunstenaars en belangstellenden van alle leeftijden. De Kunstkring organiseert daarvoor talrijke culturele activiteiten in Woerden en omgeving. Dit zijn bijvoorbeeld sessies in modeltekenen, boetseren naar model, portrettekenen en –schilderen voor leden en niet-leden, exposities en manifestaties, en Kunst Snuffel Cursussen waarbij deelnemers op laagdrempelige wijze hun talenten kunnen ontdekken. Verder stelt de Kunstkring onder voorwaarden atelierruimte ter beschikking voor niet-leden. Regelmatig participeert de Kunstkring in culturele projecten in wijken, op scholen of met andere organisaties. Veel van de leden, waarvan sommigen ook buiten de regio bekendheid genieten, spannen zich in om kunst dichter bij het publiek te brengen. Zie voor meer informatie www.kunstkringwoerden.nl