Tentoonstelling Gestel & Gestel geopend!

23/07/2018 - Vrijdagavond 20 juli is de nieuwe tentoonstelling geopend met een onverwachte invalshoek op het werk en leven van Leo Gestel.

Zo'n 50 gasten woonden de opening bij in de hal van het museum, staande rondom de oude drukpers, die voor deze tentoonstelling in bruikleen is gekregen van het Nederlands Steendrukmuseum uit Valkenswaard.

Peter Thoben bij opening tentoonstelling Gestel & Gestel

Kunst- en cultuurhistoricus Peter Thoben vertelde vol enthousiasme over drukkerij Gestel en Zoon, die werd gerund door Leo's opa en ooms in Eindhoven. Aan de hand van beeldmateriaal toonde hij hoe kunstenaarskringen in Eindhoven via de familie Leo's werk beïnvloedden. Leo had vooral een sterke band met zijn oom Dimmen Gestel, die ook schilderde.

In de tentoonstelling zijn mooie voorbeelden te zien van het commerciële werk dat Leo maakte in opdracht van de drukkerij in Eindhoven, maar ook oom Dimmen is vertegenwoordigd met vrij werk.

Fijn dat een aantal bruikleengevers uit Brabant was afgereisd om de opening bij te wonen. Het Stadmuseum dankt hen bijzonder voor hun bijdrage aan deze tentoonstelling!