Stadsmuseum Woerden veilt kunstwerken

26/04/2016 - Het Stadsmuseum Woerden herhaalt de zeer geslaagde veiling van BKR kunstwerken van vorig jaar! Op zaterdag 21 mei verkoopt het museum weer een prachtige verzameling van zeer veelzijdige en kleurrijke kunstwerken van nóg hogere kwaliteit.

De werken werden in de jaren zeventig en tachtig aangekocht door de gemeente Woerden in het kader van de Beeldende Kunstenaars Regeling. Deze maatregel voorzag kunstenaars van een inkomen in ruil voor hun kunst. De collectie van BKR werken omvat tekeningen, schilderijen, aquarellen en grafiek in allerlei thema’s, stijlen en technieken. Aangezien (delen van) de collectie weinig of geen binding met de stad Woerden heeft, koos het Stadsmuseum ervoor de werken af te stoten volgens de richtlijnen van Leidraad Afstoting Museale Object.

Grijp dus deze kans en haal een uniek stukje museum in huis!

Je bent op 21 mei van harte uitgenodigd voor deze veiling in de Vroedschapszaal van het Stadsmuseum Woerden. Vanaf 11:00 uur heb je de mogelijkheid om de kunstwerken te bekijken. Om 14:00 uur start de veiling. Net zoals vorig jaar wordt deze op zeer enthousiaste en onderhoudende manier geleid door Jan-Wolter van den Berg, voormalig veilingmeester van Sotheby’s in Amsterdam.

Bekijk het veilingoverzicht (pdf - 1.1 MB).