Speciale rondleidingen voor mensen met dementie en hun verzorgers

01/08/2019 - Het Stadsmuseum Woerden organiseert samen met het Alzheimer Café speciale rondleidingen voor mensen met dementie. Kijken naar kunst biedt mensen met dementie de mogelijkheid om ideeën uit te wisselen zonder op hun kortetermijngeheugen terug te vallen. Tijdens deze speciale rondleiding bekijk je samen met je partner, familie of vriend/vriendin de kunstwerken in het museum.

In een positieve en ontspannen sfeer ga je met hen en de gids in gesprek: Wat zie je? Waar doet het je aan denken? En wat voor gevoel krijg je erbij? Er komen herinneringen en persoonlijke verhalen los en de mantelzorger en persoon met dementie komen nader tot elkaar. Dit ‘samen kijken’ zorgt tevens voor meer zelfvertrouwen en een betere stemming bij de deelnemers.

Datum en tijd: op afspraak, datum en tijd in overleg

Kosten: € 3,50 p.p. inclusief koffie/thee en iets lekkers (voor alle deelnemers, begeleiders vanuit organisaties zijn gratis)

Voor wie?

De rondleiding is geschikt voor iets minder mobiele personen met ten hoogste een rollator.

Dit project wordt georganiseerd door het Stadsmuseum Woerden in samenwerking met het Alzheimer Café Woerden.

contact@stadsmuseumwoerden.nl of 0348-431008

Ook mogelijk:

Het Stadsmuseum komt naar u toe – vertelsessies op locatie

Voor mensen die de stap naar het mooie museumgebouw letterlijk niet (meer) kunnen zetten, komt het museum naar jou toe! Een gids van het museum komt met (replica’s) van museumvoorwerpen naar de locatie om daar met een groepje mensen met dementie en evt. ook hun mantelzorgers samen de voorwerpen te ontdekken. Net als bij de rondleiding komt hierbij van alles boven en is er volop ruimte voor elke deelnemer om mee te doen.

Ook dit gaat op afspraak. Kosten € 25,- per keer (tenzij anders afgesproken).