Romeinenweek 2017

28/04/2017 - Tijdens de Romeinenweek worden er in heel het land activiteiten georganiseerd. Allemaal in het teken van de geschiedenis van Nederland in de Romeinse tijd. Zo ook in Woerden. Van 29 april t/m 7 mei 2017 staat ook het Stadsmuseum Woerden in het teken van de Romeinen en op woensdag 3 mei is er van alles te beleven rond de Romeinen in de Regiobibliotheek Woerden.

Tijdens de Romeinweek kun je in Stadsmuseum Woerden op de foto als Romein Rufus met een piekfijne replica van de beroemde Woerdense Paradehelm! Daarnaast is er een spannend 'Wie is het?' Romeinenspel dat je gratis kan afhalen aan de balie, een bouwplaat van een boot en een speurtocht. Kortom genoeg reden om tijdens de Romeinenweek een bezoekje te brengen aan het Stadsmuseum Woerden.

Romeinse scherven brengen geluk
Daarnaast is er zoals eerder vermeld op woensdag 3 mei in de Regiobibliotheek aan de Meulmansweg van alles te beleven rond de Romeinen. Vlak bij de kamer van Lucius kunnen we je vertellen over Romeinse vondsten in Woerden, waar de Romeinen woonden en wat ze meebrachten naar onze streken. We hebben scherven van Romeinse schalen uitgestald. Misschien kun je er wel een paar aan elkaar passen.

Lucius wil je ook graag wat vertellen over een aantal voorwerpen die uit zijn tijd dateren en in zijn kamer zijn uitgestald. Bovendien zal hij je uitdagen om een speurtocht te ondernemen door Laurium om de dader van een misdrijf te vinden. Daar is zelfs een prijs mee te verdienen.

Dus kom woensdag 3 mei tussen 11.00 en 16.00 uur naar de bibliotheek om van alles te beleven uit de Romeinse tijd.

Kijk voor meer informatie over de Romeinenweek op: