Recordaantal bezoekers in 2016!

16/02/2017 - Dankzij de twee zeer goedlopende tentoonstellingen Schatten van Woerdenaren en Jeugdvrienden heeft Stadsmuseum Woerden in 2016 een absoluut recordaantal gasten mogen ontvangen: 12.252. Dat is ten opzichte van het gemiddelde van de drie jaar ervoor, 9.385 bezoekers per jaar, een groei van 30 %.

Schatten van Woerdenaren was een hele fraaie tentoonstelling naar een idee van en in samenwerking met de Vrienden van het Stadsmuseum. Het sprak veel mensen tot de verbeelding dat er zoveel grote namen uit privécollecties van Woerdenaren kwamen: Miro, Picasso, Leo Gestel, Jan Sluijters, George Breitner etc. Daardoor mochten we ons verheugen in landelijke media-aandacht hetgeen natuurlijk altijd flink wind in de rug geeft!

Jeugdvrienden, was een zeker zo goed lopende expositie waarbij het continue ‘in the picture’ blijven door wisseling van kunstwerken, het organiseren van lezingen en andere evenementen, zijn vruchten afwierp. Wij zijn er blij mee!