Nationale Museumweek 2017

24/03/2017 - Dit jaar staat het Stadsmuseum Woerden van dinsdag 4 april 2017 tot en met zondag 9 april 2017 weer in het teken van de Nationale Museumweek. Deze week zijn er diverse leuke activiteiten.

Deze hele week is 'ons echte goud' het stadsgezicht op de Bonaventurakerk van Leo Gestel. Je hebt de mogelijkheid om dit prachtige luministische schilderij van deze bekende Woerdenaar te komen bekijken in ons museum.

Portretworkshop Vrienden van het Stadsmuseum Woerden

Verder vinden wij het erg leuk te mogen melden dat onze vrienden van het Stadsmuseum Woerden een speciale activiteit organiseren. Zo wordt er een portretworkshop georganiseerd met als deelnemers: Jij en jouw (klein)kind.

Want wat is er mooier dan een tweeluik te kunnen ophangen met een kleurige impressie van jou (getekend door je (klein)kind) en je eigen impressie van uw (klein)kind? Netjes omlijst om nog jaren na te genieten van een vrolijke tekenmiddag in het Stadsmuseum.

Het werkt als volgt: na een boeiende rondleiding door het Stadsmuseum Woerden nemen jij en je (klein)kind tegenover elkaar plaats met een tekenbord en kleurkrijt. Portret-ping-pongen noemen we dat. Samen maken we er een kleurrijke happening van. Je zult versteld staan van het mooie resultaat.

Je mag je natuurlijk ook laten vervangen door de vader of moeder van uw kleinkind.

Deze portretworkshop wordt gehouden: woensdag 5 en zaterdag 8 april van 14.30-17.00 uur. Je bent van harte welkom! Aanmelden voor 30 maart op contact@vriendenstadsmuseumwoerden.nl